Als je door mij begeleid wilt worden kun je je telefonisch of per e-mail bij mij aanmelden. Je mag ook eerst langskomen voor een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Hierna ontvang je een voedings- en beweegdagboek. Om een duidelijk beeld te krijgen van je huidige eet- en beweegpatroon ga je eerst een paar dagen een dagboek bijhouden.

Daarna volgt een intakegesprek. tijdens dit gesprek vraag ik je naar je eet- , beweeg- en leefgewoonten. We bespreken je gezondheid, motivatie en doelen. Ik zal je lengte, gewicht, BMI, vetpercentage en spiermassa bepalen.

 

 

Vervolgens maak ik een voedingsanalyse en stel ik een bij jou passend voedings- en beweegadvies samen.  In de vervolgconsulten bespreken we hoe het de afgelopen periode is gegaan en passen we indien nodig  het advies aan. Ik geef je tijdens de consulten adviezen en informatie over diverse onderwerpen; voedingsstoffen, vitamines en mineralen, het belang van een goed ontbijt. Het jojo-effect, voorlichting over sport en beweging enz ,

Eénmalig voedingsadvies:
Als je niet meer eet dan je lichaam nodig heeft, kom je niet aan en val je niet af. Dit noemen we "in gezonde energiebalans"zijn. Ondanks een gezonde energiebalans kan het zijn dat  je wilt weten  of je gezond eet. Krijg je voedingsstoffen zoals koolhydraten, eiwitten en vetten in de juiste hoeveelheden binnen? Is je inname van  vitamines, mineralen voldoende of zijn er tekorten? En wat is daar het effect van op langere termijn. Door een éénmalig voedingsadvies krijg je inzicht hierin? Gedurende zeven dagen vul je een voedingsdagboek in. Na analyse van dit ingevulde  voedingsdagboek geef ik je een voedingsadvies op maat.